Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-09-15

KIEDY PRACODAWCA MOŻE KORZYSTAĆ Z RZECZY PRACOWNIKA

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie narzędzi niezbędnych do wykonywania pracy. Nie wyklucza to jednak używania przez pracowników ich własnych rzeczy, np. telefonu lub samochodu, jeśli pracodawca wypłaci ekwiwalent za ich używanie.

Pracodawcy dość często zawierają z pracownikami umowy, na mocy których pracownik wykorzystuje do celów służbowych prywatny samochód, telefon lub inne narzędzia pracy. Dość częstą praktyką jest również zapewnianie sobie przez pracowników odzieży roboczej.

Odzież własna pracownika

Przepisy prawa pracy dopuszczają możliwość używania własnej odzieży lub obuwia przez pracownika. Jest jednak kilka warunków, które muszą być spełnione. Po pierwsze pracodawca musi ustalić wykaz stanowisk, na których jest to dopuszczalne. Po drugie, konieczne jest uzyskanie na powyższe zgody pracownika. Ostatnim wymogiem jest to, aby własna odzież i obuwie pracowników spełniały wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00