comment
Porada
Data publikacji: 2012-01-14
CZAS PRACY PRACOWNIKÓW ZARZĄDZAJĄCYCH W PRAWIE UE
W przepisach unijnych brak jest definicji pracowników zarządzających. Należy posłużyć się zatem pojęciami sformułowanymi w porządkach prawnych poszczególnych państw członkowskich. Definicje te powinny być zgodne z dyrektywą 2003/88/WE.
Przepisy dotyczące czasu pracy pracowników zarządzających w prawie unijnym, a ściślej organizacji ich czasu pracy zawiera dyrektywa 2003/88/WE dotycząca niektórych aspektów organizacji czasu pracy (zwana dalej dyrektywą).
Celem dyrektywy jest poprawa bezpieczeństwa, higieny i ochrony zdrowia pracowników w miejscu pracy (pkt 4 preambuły).
Środkiem służącym do realizacji tego celu jest ustanowienie na poziomie unijnym minimalnych wymagań dotyczących organizacji czasu pracy, tj.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka