Artykuł
ZMIANY W UPRAWNIENIACH KONTROLNYCH INSPEKTORÓW PIP
Komisja do Spraw Kontroli Państwowej przygotowała projekt nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Zaproponowane zmiany przewidują m.in. możliwość odstąpienia od stosowania środków prawnych, w przypadku gdy inspektor wykryje drobne nieprawidłowości.
Paweł Łukaszuk
Państwowa Inspekcja Pracy jest organem nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. Zasady jej funkcjonowania określa ustawa z 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (DzU nr 89, poz. 589 ze zm.; zwana dalej ustawą o PIP). Z analizy przepisów ustawy wynika, że istniejące procedury kontrolne niejednokrotnie są nadmiernie sformalizowane i nie zawsze pozwalają Inspekcji na szybkie i skuteczne działanie. Dlatego 17 grudnia 2010 r. do Sejmu wpłynął projekt ustawy nowelizującej ustawę o Państwowej Inspekcji Pracy (druk sejmowy nr 3870).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right