Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-29

ZMIANY W UPRAWNIENIACH KONTROLNYCH INSPEKTORÓW PIP

Komisja do Spraw Kontroli Państwowej przygotowała projekt nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Zaproponowane zmiany przewidują m.in. możliwość odstąpienia od stosowania środków prawnych, w przypadku gdy inspektor wykryje drobne nieprawidłowości.

Paweł Łukaszuk

Państwowa Inspekcja Pracy jest organem nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. Zasady jej funkcjonowania określa ustawa z 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (DzU nr 89, poz. 589 ze zm.; zwana dalej ustawą o PIP). Z analizy przepisów ustawy wynika, że istniejące procedury kontrolne niejednokrotnie są nadmiernie sformalizowane i nie zawsze pozwalają Inspekcji na szybkie i skuteczne działanie. Dlatego 17 grudnia 2010 r. do Sejmu wpłynął projekt ustawy nowelizującej ustawę o Państwowej Inspekcji Pracy (druk sejmowy nr 3870).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00