Artykuł
ADMINISTROWANIE ŚWIADECTWAMI PRACY PRZEZ PRACODAWCĘ
Pracodawca, zatrudniając nowego pracownika, musi dbać przede wszystkim o interes firmy, m.in. związany z poprawnym administrowaniem sprawami pracowniczymi.
Rozmowa z Maciejem Chakowskim, prawnikiem i wspólnikiem C&C Chakowski & Ciszek
● Ile świadectw pracy powinien otrzymać pracownik świadczący pracę na podstawie kilku umów o pracę zawartych z tym samym pracodawcą? Czy zatrudnienie np. na okres próbny wymaga wydania odrębnego świadectwa pracy, czy może być ono ujęte w jednym świadectwie, wydanym po zakończeniu pełnego okresu zatrudnienia u danego pracodawcy?
- W przypadku gdy pracownik rozpoczyna swoje zatrudnienie u danego pracodawcy okresem próbnym i kontynuuje bez żadnej przerwy zatrudnienie na podstawie umowy na czas określony, a następnie na czas nieokreślony, to kiedy kończy się pełna relacja z danym pracodawcą i stosunek pracy rozwiązuje się, w takiej sytuacji pracownik otrzymuje od pracodawcy świadectwo pracy, ale tylko jedno, obejmujące wszystkie zawierane umowy. Jeżeli wcześniej, już po tej pierwszej umowie na okres próbny, pracownik wyraźnie zażądałby od pracodawcy takiego świadectwa, mimo że pracodawca nadal chce współpracować z tą osobą, to ma on obowiązek zastosować się do takiej prośby i wydać świadectwo pracy po każdym zakończonym stosunku pracy. Jednak bez tego żądania pracodawca wydaje jedynie jedno świadectwo, łącznie za wszystkie, bezpośrednio następujące po sobie stosunki pracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right