Artykuł
ZATRUDNIENIE TELEPRACOWNIKA
Pracownik ma prawo nie zgodzić się na propozycję telepracy złożoną ze strony swojego pracodawcy. Odmowa nie może być jednak podstawą do rozwiązania umowy z pracownikiem, pod warunkiem że pracodawca ma organizacyjne możliwości zatrudniania pracowników stacjonarnych.
Ewa Drzewiecka
Telepraca to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną (art. 675 § 1 k.p.). Jej wprowadzenie poprzedza wiele obowiązków. Dotyczą one jednak tylko telepracowników, a nie pracowników zatrudnionych na odległość na podstawie umów cywilnoprawnych.
Czynności związane z wprowadzeniem telepracy można podzielić na dwa rodzaje. Po pierwsze, konieczne są działania z zakresu organizacji oraz zarządzania firmą i personelem, które mają na celu dobór pracowników oraz ustalenie, czy i jakie czynności można zlecić w formie telepracy. Po drugie, należy spełnić niezbędne wymagania wskazane w przepisach Kodeksu pracy. Podstawowym warunkiem wykonywania telepracy jest dobrowolność.
Wprowadzenie telepracy może nastąpić wyłącznie:
● przy zawieraniu umowy o pracę,
● w trakcie zatrudnienia na podstawie porozumienie stron (art. 677 § 1 k.p.).
Powierzenie telepracy konkretnemu pracownikowi czy pracownikom musi jednak zostać poprzedzone zawarciem porozumienia w sprawie telepracy albo wydaniem regulaminu telepracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right