Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2010-05-01

ZATRUDNIENIE TELEPRACOWNIKA

Pracownik ma prawo nie zgodzić się na propozycję telepracy złożoną ze strony swojego pracodawcy. Odmowa nie może być jednak podstawą do rozwiązania umowy z pracownikiem, pod warunkiem że pracodawca ma organizacyjne możliwości zatrudniania pracowników stacjonarnych.

Ewa Drzewiecka

Telepraca to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną (art. 675 § 1 k.p.). Jej wprowadzenie poprzedza wiele obowiązków. Dotyczą one jednak tylko telepracowników, a nie pracowników zatrudnionych na odległość na podstawie umów cywilnoprawnych.

Czynności związane z wprowadzeniem telepracy można podzielić na dwa rodzaje. Po pierwsze, konieczne są działania z zakresu organizacji oraz zarządzania firmą i personelem, które mają na celu dobór pracowników oraz ustalenie, czy i jakie czynności można zlecić w formie telepracy. Po drugie, należy spełnić niezbędne wymagania wskazane w przepisach Kodeksu pracy. Podstawowym warunkiem wykonywania telepracy jest dobrowolność.

Wprowadzenie telepracy może nastąpić wyłącznie:

● przy zawieraniu umowy o pracę,

● w trakcie zatrudnienia na podstawie porozumienie stron (art. 677 § 1 k.p.).

Powierzenie telepracy konkretnemu pracownikowi czy pracownikom musi jednak zostać poprzedzone zawarciem porozumienia w sprawie telepracy albo wydaniem regulaminu telepracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00