Artykuł
ROZLICZANIE WYNAGRODZENIA Z UMOWY-ZLECENIA
Zakończenie wykonywania umowy-zlecenia wiąże się zwykle z obowiązkiem wypłaty wynagrodzenia. Szczegółowy sposób dokonywania rozliczeń w tym zakresie powinna określać umowa. Strony mają zaś dużą swobodę w określeniu nie tylko wysokości, ale także terminu wypłaty wynagrodzenia.
Marek Rotkiewicz
Przez umowę-zlecenie przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie. Typowa umowa-zlecenie dotyczy wykonywania tylko pewnych czynności, które można zakwalifikować jako czynności prawne. W praktyce najczęściej posługujemy się określeniem umowa-zlecenie na oznaczenie umowy nienazwanej (obejmującej wykonywanie innych niż czynności prawne na rzecz zlecającego), do której stosujemy odpowiednio przepisy o zleceniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right