Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-04-03

ROZLICZANIE WYNAGRODZENIA Z UMOWY-ZLECENIA

Zakończenie wykonywania umowy-zlecenia wiąże się zwykle z obowiązkiem wypłaty wynagrodzenia. Szczegółowy sposób dokonywania rozliczeń w tym zakresie powinna określać umowa. Strony mają zaś dużą swobodę w określeniu nie tylko wysokości, ale także terminu wypłaty wynagrodzenia.

Marek Rotkiewicz

Przez umowę-zlecenie przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie. Typowa umowa-zlecenie dotyczy wykonywania tylko pewnych czynności, które można zakwalifikować jako czynności prawne. W praktyce najczęściej posługujemy się określeniem umowa-zlecenie na oznaczenie umowy nienazwanej (obejmującej wykonywanie innych niż czynności prawne na rzecz zlecającego), do której stosujemy odpowiednio przepisy o zleceniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00