Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-06-27

POSTANOWIENIA UMOWY O PRACĘ - NIEPRAWIDŁOWE KLAUZULE (CZ. 2)

Błędne zapisy w umowie o pracę mogą spowodować poważne konsekwencje dla pracodawcy, jeżeli będzie chciał je zastosować. W niektórych przypadkach, np. w umowach o zakazie konkurencji, mogą one unieważnić całą umowę.

Monika Frączek

Do najczęstszych błędów pojawiających się w umowach o pracę należy zaliczyć nieprawidłowe ustalanie systemu czasu pracy.

Nienormowany czas pracy

Zdarza się, że w umowie o pracę zawarty jest zapis: "pracownik jest zatrudniony w nienormowanym czasie pracy" albo "czas pracy pracownika jest nienormowany".

Klauzula taka jest nieprawidłowa - wszystkie osoby zatrudnione w ramach stosunku pracy obowiązują normy czasu pracy. Podstawowe normy czasu pracy wynikają z art. 129 i nast. k.p.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00