comment
Artykuł
Data publikacji: 2009-06-27
POSTANOWIENIA UMOWY O PRACĘ - NIEPRAWIDŁOWE KLAUZULE (CZ. 2)
Błędne zapisy w umowie o pracę mogą spowodować poważne konsekwencje dla pracodawcy, jeżeli będzie chciał je zastosować. W niektórych przypadkach, np. w umowach o zakazie konkurencji, mogą one unieważnić całą umowę.
Monika Frączek
Do najczęstszych błędów pojawiających się w umowach o pracę należy zaliczyć nieprawidłowe ustalanie systemu czasu pracy.
Nienormowany czas pracy
Zdarza się, że w umowie o pracę zawarty jest zapis: "pracownik jest zatrudniony w nienormowanym czasie pracy" albo "czas pracy pracownika jest nienormowany".
Klauzula taka jest nieprawidłowa - wszystkie osoby zatrudnione w ramach stosunku pracy obowiązują normy czasu pracy. Podstawowe normy czasu pracy wynikają z art. 129 i nast. k.p.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka