Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-29

Wybory do rady pracowników

Jaki stan zatrudnienia powoduje obowiązek tworzenia rad pracowników i jak należy zorganizować wybory do rad pracowników? - pyta Czytelnik z Torunia.

Ustawa z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550) określa, że obowiązek informowania pracowników i przeprowadzania z nimi konsultacji oraz wyboru rady pracowników dotyczy pracodawców wykonujących działalność gospodarczą, zatrudniających co najmniej 50 pracowników. Celem zagwarantowania załodze prawa do informacji i konsultacji jest dopuszczenie pracowników do wiedzy o sytuacji w zakładzie pracy oraz przyznanie im prawa wyrażenia swojego stanowiska w negocjacjach z pracodawcą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00