Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-06-02

REGULACJA WARUNKÓW WYNAGRADZANIA

Regulaminy wynagradzania tworzą pracodawcy - poza państwową sferą budżetową - zatrudniający co najmniej 20 pracowników, nieobjętych ponadzakładowym lub zakładowym układem zbiorowym pracy.

Elżbieta Judasz
Regulamin wynagradzania należy do zakładowych źródeł prawa pracy normujących prawa i obowiązki stron stosunku pracy, tj. pracowników i pracodawców. Postanowienia regulaminów wynagradzania nie mogą być mniej korzystne dla pracowników niż przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw i aktów wykonawczych, postanowienia układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych. Tak więc każda zmiana wskazanych przepisów i postanowień prowadzi do uchylenia mocy obowiązującej postanowień regulaminu wynagradzania mniej korzystnych dla pracowników od wskazanych aktów wyższej rangi.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00