Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-02-17

OBOWIĄZKI ZATRUDNIAJĄCEGO OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE

Pracodawców zamierzających zatrudnić lub zatrudniających osoby niepełnosprawne dotyczą w szczególności obowiązki związane z koniecznością zapewnienia osobom niepełnosprawnym odpowiednich warunków pracy.

Ewa Słowik
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych odbywa się na takich samych zasadach jak w przypadku innych pracowników, jednak pewne warunki pracy podlegają modyfikacjom wynikającym z przepisów ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU nr 123, poz. 776 ze zm. - zwanej dalej ustawą).
Osobom niepełnosprawnym przyznano szczególne uprawnienia, które mają na celu wyrównanie ich szans. Niektóre przepisy ustawy uzależniają zakres szczególnych uprawnień lub obowiązków pracodawców od zatrudniania osób niepełnosprawnych, u których stwierdzono niektóre schorzenia, dlatego oprócz ustalenia, czy pracownik jest osobą niepełnosprawną zaliczaną do określonego stopnia niepełnosprawności, istotne jest ustalenie, czy stwierdzono u niego jedno ze szczególnych schorzeń.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00