Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-29

Rada nie musi być wrogiem pracodawcy

Utworzenie rad pracowników i ułożenie z nimi partnerskich relacji to główne zadania, z jakimi przyjdzie się zmierzyć pracodawcom.
Rozmowa z Marcinem Kucharskim, współpracownikiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Ustawa o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, wdrażająca postanowienia dyrektywy 2002/14/WE weszła w życie z ponad rocznym opóźnieniem. Dlaczego prace nad ustawą trwały tak długo? W jaki sposób udało się osiągnąć kompromis? Na jakie ustępstwa wobec związków zawodowych poszli przedstawiciele pracodawców?
- Negocjacje nad nową ustawą trwały ponad 18 miesięcy. W pierwszym etapie strona rządowa przedstawiła projekt, który nie był oficjalnym dokumentem rządowym. Dokument zawierał wiele regulacji bardziej restrykcyjnych niż postanowienia dyrektywy. Zarówno pracodawcy, jak i strona związkowa nie zaakceptowały projektu rządowego. Związki zawodowe zaproponowały w swoim projekcie model czeski, czyli de facto przekazanie kompetencji w sprawie informacji i konsultacji z pracownikami związkom zawodowym oraz obowiązek powołania rad pracowników w przedsiębiorstwach zatrudniających co najmniej 5 pracowników.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00