comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-29
Rada nie musi być wrogiem pracodawcy
Utworzenie rad pracowników i ułożenie z nimi partnerskich relacji to główne zadania, z jakimi przyjdzie się zmierzyć pracodawcom.
Rozmowa z Marcinem Kucharskim, współpracownikiem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
• Ustawa o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, wdrażająca postanowienia dyrektywy 2002/14/WE weszła w życie z ponad rocznym opóźnieniem. Dlaczego prace nad ustawą trwały tak długo? W jaki sposób udało się osiągnąć kompromis? Na jakie ustępstwa wobec związków zawodowych poszli przedstawiciele pracodawców?
- Negocjacje nad nową ustawą trwały ponad 18 miesięcy. W pierwszym etapie strona rządowa przedstawiła projekt, który nie był oficjalnym dokumentem rządowym. Dokument zawierał wiele regulacji bardziej restrykcyjnych niż postanowienia dyrektywy. Zarówno pracodawcy, jak i strona związkowa nie zaakceptowały projektu rządowego. Związki zawodowe zaproponowały w swoim projekcie model czeski, czyli de facto przekazanie kompetencji w sprawie informacji i konsultacji z pracownikami związkom zawodowym oraz obowiązek powołania rad pracowników w przedsiębiorstwach zatrudniających co najmniej 5 pracowników.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right