comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-29
Zatrudnię tylko Polaka
Wyjątki od wspólnotowej zasady swobodnego przepływu pracowników przewidziane zostały również w polskim prawie krajowym. Zatrudnienie na danych stanowiskach w ramach pewnych grup zawodowych czy w określonych instytucjach administracji publicznej niejednokrotnie zależy od posiadania obywatelstwa polskiego.
Joanna Pysiewicz-Jężak
Wymóg posiadania obywatelstwa polskiego do zatrudnienia w administracji publicznej oraz w służbach mających na celu ochronę interesów państwa został zawarty w licznych, istniejących w polskim porządku prawnym, ustawach.
Dotyczą go m.in. art. 4 pkt 1 ustawy z 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (DzU z 1999 r. nr 49, poz. 483, ze zm.) oraz art. 3 pkt 1 ustawy z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (DzU z 2001 r. nr 86, poz. 953 ze zm.). Stanowią one, że w służbie cywilnej (odpowiednio: urzędnikiem państwowym) może być zatrudniona osoba, która jest obywatelem polskim.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right