Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-06-27

Rady pracowników - nowość w firmie

Parlament przyjął długoterminową ustawę o radach pracowników, która czeka teraz na podpis prezydenta.

Marcin Kucharski
doradca ds. prawa pracy w firmie LABORLEX
Nowa ustawa o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji z 7 kwietnia 2006 r. (zwana dalej ustawą o informowaniu pracowników) implementuje do polskiego systemu prawnego dyrektywę 2002/14/WE, ustanawiającą ogólne ramowe warunki informowania i przeprowadzania konsultacji z pracownikami we Wspólnocie Europejskiej.
W świetle przepisów dyrektywy istotne jest, żeby regulacje krajowe gwarantowały realizację uprawnienia pracowników do informowania i konsultowania w ramach stałego i powszechnego systemu, bez względu na przynależność do związków zawodowych. Korzyści z wdrożenia dyrektywy powinny więc dotyczyć przedsiębiorstw i zatrudnionych w nich pracowników, a nie związków zawodowych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00