comment
Artykuł
Data publikacji: 2018-06-27
Rady pracowników - nowość w firmie
Parlament przyjął długoterminową ustawę o radach pracowników, która czeka teraz na podpis prezydenta.
Marcin Kucharski
doradca ds. prawa pracy w firmie LABORLEX
Nowa ustawa o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji z 7 kwietnia 2006 r. (zwana dalej ustawą o informowaniu pracowników) implementuje do polskiego systemu prawnego dyrektywę 2002/14/WE, ustanawiającą ogólne ramowe warunki informowania i przeprowadzania konsultacji z pracownikami we Wspólnocie Europejskiej.
W świetle przepisów dyrektywy istotne jest, żeby regulacje krajowe gwarantowały realizację uprawnienia pracowników do informowania i konsultowania w ramach stałego i powszechnego systemu, bez względu na przynależność do związków zawodowych. Korzyści z wdrożenia dyrektywy powinny więc dotyczyć przedsiębiorstw i zatrudnionych w nich pracowników, a nie związków zawodowych.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right