Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 24-11-2024
Porada aktualna na dzień 24-11-2024
Data publikacji: 2021-11-05

Kiedy i jak powołać radę pracowniczą

PYTANIE

Kiedy i jak należy powołać radę pracowniczą, przedstawiciela pracowników? Czy należy sporządzić regulamin, czy powołanie takich przedstawicieli może dotyczyć różnych spraw dotyczących pracy?

ODPOWIEDŹ

Zasady wyboru rady pracowników regulują przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Przywołane w niej zasady, w tym zasady powołania rady pracowniczej, mają zastosowanie do pracodawców wykonujących działalność gospodarczą zatrudniających co najmniej 50 pracowników. Można stworzyć regulamin wyborów - opierający się na przepisach wspomnianej wyżej ustawy, regulaminem takim mogą być również bezpośrednio zawarte tam przepisy. Regulamin jest tworzony w sprawie funkcjonowania komisji wyborczej. Regulamin należy również stworzyć po powołaniu rady pracowników i wyborze przewodniczącego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00