Porada
Kiedy i jak powołać radę pracowniczą
PYTANIE
Kiedy i jak należy powołać radę pracowniczą, przedstawiciela pracowników? Czy należy sporządzić regulamin, czy powołanie takich przedstawicieli może dotyczyć różnych spraw dotyczących pracy?
ODPOWIEDŹ
Zasady wyboru rady pracowników regulują przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Przywołane w niej zasady, w tym zasady powołania rady pracowniczej, mają zastosowanie do pracodawców wykonujących działalność gospodarczą zatrudniających co najmniej 50 pracowników. Można stworzyć regulamin wyborów - opierający się na przepisach wspomnianej wyżej ustawy, regulaminem takim mogą być również bezpośrednio zawarte tam przepisy. Regulamin jest tworzony w sprawie funkcjonowania komisji wyborczej. Regulamin należy również stworzyć po powołaniu rady pracowników i wyborze przewodniczącego.
-
keyboard_arrow_right