Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2006-04-22

Problemy finansowe pracodawcy

Przemysław Ciszek
C&C Chakowski & Ciszek
W przypadku zaistnienia trudności finansowych przepisy prawa pracy przewidują możliwość czasowego ich zawieszenia na okres nie dłuższy jednak niż 3 lata.
Zastosowanie mniej korzystnych uregulowań może nastąpić przez zawarcie porozumienia, którego stronami są pracodawca i reprezentująca pracowników organizacja związkowa, a u pracodawców zatrudniających mniej niż 20 pracowników porozumienie to zawiera się z każdym pracownikiem.
Może być ono zawierane tylko w przypadkach uzasadnionych sytuacją finansową pracodawcy. Ustalenie, kiedy te przesłanki zostają spełnione, pozostawione zostało wspólnej ocenie pracodawcy i pracowników. Jego zawarcie leży zarówno w interesie pracodawcy, u którego wystąpiły przejściowe trudności finansowe, jak i pracowników, którym pozwoli ono zachować aktualne miejsca pracy. Dlatego też obie strony powinny dążyć w tej kwestii do wypracowania kompromisu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00