comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-07-30
Monitorowanie pracownika w pracy
Rozwój nowych technologii i wzmożone ich wykorzystywanie w procesie pracy wymusza na pracodawcach poszukiwanie coraz to nowszych form kontroli pracowników, z których najbardziej rozpowszechnione stało się monitorowanie pracownika w miejscu pracy.
Robert Lisicki
Maciej Chakowski
C&C Chakowski & Ciszek
Pracodawca ma organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy, jak również osiąganie przez pracowników wysokiej wydajności i należytej jakości pracy (art. 94 pkt 2 k.p.). Biorąc pod uwagę realizację ww. celów, pracodawcy przyznaje się w ramach wykonywanego kierownictwa (art. 22 k.p.) uprawnienie do kontroli pracowników. Tradycyjne sposoby kontroli okazują się jednak niewystarczajace. W związku z tym pracodawcy chętnie korzystają z monitorowania pracownika w miejscu pracy, które może przyjąć różne fromy, m.in. takie jak obserwacja za pomocą kamer, nagrywanie rozmów telefonicznych, analizowanie odwiedzanych stron www czy sprawdzanie poczty elektronicznej.
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka