Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-07-30

Monitorowanie pracownika w pracy

Rozwój nowych technologii i wzmożone ich wykorzystywanie w procesie pracy wymusza na pracodawcach poszukiwanie coraz to nowszych form kontroli pracowników, z których najbardziej rozpowszechnione stało się monitorowanie pracownika w miejscu pracy.

Robert Lisicki
Maciej Chakowski
C&C Chakowski & Ciszek
Pracodawca ma organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy, jak również osiąganie przez pracowników wysokiej wydajności i należytej jakości pracy (art. 94 pkt 2 k.p.). Biorąc pod uwagę realizację ww. celów, pracodawcy przyznaje się w ramach wykonywanego kierownictwa (art. 22 k.p.) uprawnienie do kontroli pracowników. Tradycyjne sposoby kontroli okazują się jednak niewystarczajace. W związku z tym pracodawcy chętnie korzystają z monitorowania pracownika w miejscu pracy, które może przyjąć różne fromy, m.in. takie jak obserwacja za pomocą kamer, nagrywanie rozmów telefonicznych, analizowanie odwiedzanych stron www czy sprawdzanie poczty elektronicznej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00