comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-04-30
Przerwy w pracy
Jeżeli w wewnętrznych przepisach została przewidziana przerwa w wykonywaniu pracy, za którą pracownik nie zachowuje prawa do wygrodzenia, to czas takiej przerwy nie jest zaliczany do czasu pracy.
Anita Gwarek
Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy niewliczaną do czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut, przeznaczoną na spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych (art. 141 k.p.). Tę przerwę wprowadza się w układzie zbiorowym pracy lub regulaminie pracy albo w umowie o pracę, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany do tworzenia regulaminu pracy. Zasadą jest, że za czas tej przerwy nie należy się pracownikowi żadna rekompensata, bowiem żaden przepis Kodeksu pracy nie przewiduje zachowania prawa do wynagrodzenia za czas takiej przerwy. Należy podkreślić, że wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną, a za czas jej niewykonywania pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia tylko wówczas, gdy przepisy prawa pracy tak stanowią (art. 80 k.p.)
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka