Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-02

Ustalamy prawidłową składkę wypadkową

Mniejsza liczba wypadków przy pracy oznacza niższe składki na ubezpieczenie wypadkowe. Informacje o wypadkowości zebrane z lat 2003-2005 wpłyną na wysokość odprowadzanej składki, dlatego już dziś trzeba zadbać o odpowiednią prewencję w zakładzie pracy.

Anna Michalska
Ustawa z 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (DzU nr 199, poz. 1673 ze zm.) wprowadziła od 1 stycznia 2003 r. zmiany w zasadach ustalania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, zwanego ubezpieczeniem wypadkowym. Jego realizacja przebiegać ma w dwóch etapach.
Pierwszy etap
W pierwszym etapie, który trwać będzie do końca marca 2006 r., wprowadzono zróżnicowaną składkę na ubezpieczenie wypadkowe w zależności od liczby osób ubezpieczonych i przynależności do grupy ryzyka zawodowego. W okresie od 1 stycznia 2003 r. do 31 marca 2006 r. stopę procentową składki na ubezpieczenie wypadkowe ustalają samodzielnie wszyscy płatnicy składek na dany rok składkowy. Pierwszy rok składkowy obejmował okres od 1 stycznia 2003 r. do 31 marca 2004 r., co oznacza, że począwszy od dokumentów rozliczeniowych składanych za styczeń 2003 r. płatnik składek ma obowiązek wykazywania w nich składek na ubezpieczenie wypadkowe.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00