Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-01-08

Jak obniżyć finansowe obciążenia pracodawcy. Umowa na zastępstwo

Joanna Nowicka
Paweł Ziółkowski
Barbara Zabieglińska
Ta forma zatrudnienia sprawdza się szczególnie w przypadku konieczności nagłego zadbania o właściwą obsadę pracowniczą w celu zachowania normalnego toku pracy. Dotyczy to m.in. sytuacji, gdy pracownik zachoruje lub przebywa na urlopie wypoczynkowym. Pracodawca może wprawdzie odwołać pracownika z urlopu, ale tylko jeżeli jego obecność w firmie jest wymagana okolicznościami nieprzewidzianymi w chwili rozpoczęcia tego urlopu (art. 167 § 1 k.p.). A ponadto taka ewentualność może się wiązać z określonymi kosztami dla pracodawcy (zob. art. 167 § 2 k.p.), dlatego warto rozważyć inne możliwości rozwiązania organizacji pracy w okresie urlopowym, czy też w razie nieprzewidzianej absencji pracownika, spowodowanej chorobą.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00