comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-10-30
Opóźnione wynagrodzenie - skutki podatkowe
W sytuacji opóźnienia w wypłacie lub niewypłacenia przez pracodawcę należnego wynagrodzenia w terminie powstaje problem rozliczenia podatku dochodowego: czy koszty uzyskania przychodu i należny podatek trzeba obliczyć za miesiąc, za który wynagrodzenie jest należne, czy też raczej za miesiąc, w którym faktycznie je wypłacono.
Joanna Iwanowska
Konsekwencją niedotrzymania przez zakład pracy terminu płatności wynagrodzenia z przyczyn niezależnych od pracownika (np. tzw. zatory płatnicze, zmiany terminu płatności) jest nieuwzględnienie w trakcie roku, za miesiące, w których pracownik świadczył pracę, a nie otrzymał wynagrodzenia, kosztów uzyskania przychodów. Przy obliczaniu podatku za cały rok podatkowy, czy też sporządzaniu informacji PIT-11, zakład pracy jest zobowiązany uwzględnić przysługujące pracownikowi koszty uzyskania za każdy miesiąc świadczenia pracy, bez względu na to, czy zakład pracy wywiązał się ze swego obowiązku wypłaty wynagrodzenia w terminie.
Pozostało 84% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka