comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-08-07
Systemy czasu pracy. Zadaniowy czas pracy
Iwona Jaroszewska-Ignatowska
Zadaniowy czas pracy to czas pracy ustalony wymiarem zadań pracownika. Stosuje się go wówczas, gdy np. ze względu na specyfikę danej pracy trudno określić moment jej rozpoczęcia i zakończenia. Wykonanie pracy w tym systemie czasu pracy zależy od okoliczności, które trudno z góry przewidzieć, praca może być wykonana poza normalnym tokiem funkcjonowania zakładu pracy lub gdy do jej wykonania potrzeba indywidualnego zaangażowania pracownika, który nie musi przebywać w określonych godzinach w zakładzie pracy.
Stosuje się go także w razie, gdy np. nie można przewidzieć, kiedy świadczenie pracy będzie konieczne, gdy niemożliwa jest kontrola czasu poświęconego na świadczenie pracy (tak jest w przypadku akwizytorów, realizatorów filmowych, dziennikarzy, konserwatorów instalacji itp.).
W praktyce zadaniowy czas pracy jest też stosowany wobec takich grup pracowników, jak architekci, projektanci, informatycy - programiści, graficy komputerowi, listonosze, dozorcy, przedstawiciele handlowi. W tym systemie czasu pracy chodzi więc bardziej o to, by pracownik wykonał konkretne zadanie, niż żeby przebywał w pracy w określonym czasie.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka