Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-02-28

Pracodawca nowy - pracownicy „starzy”

Ostatnia nowelizacja Kodeksu pracy wzbogaciła regulację dotyczącą przejęcia zakładu pracy o trzy nowe przepisy. Dodane przepisy dotyczą m.in. obowiązku poinformowania pracowników o planowanym przejęciu w sytuacji, gdy na terenie zakładu nie działają związki zawodowe.

ARTUR MALINOWSKI
Zgodnie z art. 231 § 1 Kodeksu pracy, w razie przejścia części lub całości zakładu pracy na innego pracodawcę, pracodawca przejmujący wchodzi w całość praw i obowiązków pracodawcy poprzedniego. Do przejścia pracowników na innego pracodawcę dochodzi przez każdą czynność prawną lub zdarzenie, powodujące zmianę pracodawcy.
Przykładem tego typu dwustronnych czynności prawnych (między dwoma pracodawcami) jest:
• sprzedaż przedsiębiorstwa (firmy),
• wydzierżawienie,
• zmiana statusu prawnego dotychczasowego pracodawcy.
Zdarzeniem prawnym będzie np. śmierć dotychczasowego pracodawcy i odziedziczenie przedsiębiorstwa przez jego spadkobierców. Za dzień przejęcia należy uznać datę faktycznego przekazania zakładu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00