Data publikacji: 01.08.2002
Problemy finansowe z ubezpieczeniem pracowników
Pracodawcy jako dodatkowe świadczenie oferują swoim pracownikom różnego rodzaju ubezpieczenia. Pracodawca opłaca składkę za pracownika, a ten w przypadku np. trwałego inwalidztwa otrzymuje określoną w umowie między pracodawcą a ubezpieczycielem kwotę.
Monika Cieślak
Pojawia się pytanie, czy składki opłacane przez pracodawcę należy traktować jako nieodpłatne świadczenie opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych i stanowiące podstawę składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) za przychody ze stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń.