comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-01-17
Obowiązki podatkowe pracownika (cz. I)
Celem tego artykułu jest przedstawienie najważniejszych uprawnień i obowiązków, jakie stoją przed pracownikiem z tytułu prawidłowego obliczenia podatku, zaliczek na podatek oraz kosztów uzyskania przychodów.
Paweł Szymanek
Kancelaria Adwokacka Pociej, Dubois i Wspólnicy
Zasady rozliczania podatku dochodowego z tytułu wynagrodzenia za pracę spoczywają głównie na pracodawcy. Po stronie pracownika istnieją jednak pewne uprawnienia, jakie przysługują mu co do wysokości należnego podatku oraz opłacanych zaliczek na podatek dochodowy.
Rodzaje przychodów
Zgodnie z art. 12 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a przede wszystkim:
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka