Data publikacji: 01.11.2001
Obowiązki pracodawcy związane z zatrudnianiem pracowników
Obowiązki pracodawcy związane z zatrudnianiem pracowników
Iwona Kur
Paweł Ziółkowski
Biuro Doradztwa Gospodarczego
W związku z zatrudnieniem pracownika na pracodawcę zostały nałożone rozliczne obowiązki. Niniejszy artykuł ma za zadanie przybliżyć tę problematykę pracodawcom rozpoczynającym działalność.
Część obowiązków powstaje w każdym przypadku zatrudnienia pracownika (np. zgłaszanie pracownika do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych).
Narastają one stopniowo wraz ze wzrostem zatrudnienia. Pracodawca ma zatem następujące obowiązki po zatrudnieniu:m
1 pracownika zgłoszenie firmy do ZUS (art. 43 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.), do Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej (art. 209 k.p.),