comment
Artykuł
Data publikacji: 2001-07-19
Odpowiedzialność porządkowa pracowników - nagana, upomnienie, kara pieniężna
Odpowiedzialność porządkowa pracowników nagana, upomnienie, kara pieniężna
Zgodnie z art. 108 k.p. pracodawca może stosować wobec pracownika kary za nieprzestrzeganie przez niego ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
Kodeksowy katalog kar obejmuje:
ä
karę upomnienia,ä
karę nagany orazä
karę pieniężną za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów bhp lub przepisów przeciwpożarowych, opuszczenie pracy bez usprawiedliwienia, stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywanie alkoholu w czasie pracy; kara pieniężna zarówno za jedno przekroczenie, jak i za każdy dzień nie usprawiedliwionej nieobecności nie może być wyższa od jednodniowego wynagrodzenia pracownika; łącznie kary pieniężne nie mogą przewyższać dziesiątej części wynagrodzenia przypadającego pracownikowi do wypłaty, po dokonaniu innych potrąceń.Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right