comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-01-18
Tylko pensje wypłacone kosztem uzyskania przychodu
Koszt uzyskania przychodu: Od 1 stycznia 2005 r. pracodawcy nie mogą zaliczać do kosztów podatkowych niewypłaconych wynagrodzeń oraz składek ZUS.
Na podstawie pkt 57 wprowadzonego do art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do kosztów uzyskania przychodu nie zalicza się niewypłaconych, niedokonanych lub niepostawionych do dyspozycji wypłat, świadczeń oraz innych należności z tytułów określonych w art. 12 ust. 1 i 6, art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a także zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakład pracy. Ustawodawca odesłał więc do przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w których określono przychody z wykonywanej pracy i z samodzielnej działalności.
Pozostało 79% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka