comment
Porada
Data publikacji: 2004-07-13
Czy pracodawca może ustalić nierównomierny rozkład czasu pracy
Czas pracy: W przypadku dłuższych niż miesięczne okresów rozliczeniowych pracodawca może ustalić nierównomierny rozkład czasu pracy. Natomiast w przypadku ustalenia w rozkładzie czasu pracy, pracownikowi posiadającemu miesięczny okres rozliczeniowy, mniejszej liczby godzin, niż wynosi wymiar czasu pracy w tym miesiącu, pracodawca powinien za pozostałe godziny zapłacić pracownikowi wynagrodzenie przestojowe.
Prowadzę duży sklep osiedlowy, w którym zatrudniam kilkunastu pracowników posiadających stałą miesięczną pensję, dziesięciu z nich ma 3-miesięczny okres rozliczeniowy, a pozostałych pięciu 1-miesięczny okres rozliczeniowy. Czy ustalając grafiki czasu pracy mogę liczbę godzin pracy ustalić nierównomiernie w trakcie trwania okresu rozliczeniowego, np. w jednym miesiącu 200 godzin, a w drugim tylko 120 godzin? Czy możliwe jest zaplanowanie mniejszej liczby godzin pracy niż wymiar na dany miesiąc, jeżeli pracownik ma miesięczny okres rozliczeniowy (np. 160 godzin, gdy wymiar wynosi 168)?
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka