Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-30

Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą

Jednorazowe odszkodowania: Jednorazowe odszkodowanie przysługuje ubezpieczonemu, który wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej doznał stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu. Kwoty jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej w okresie od 1 kwietnia 2003 r. do 31 marca 2004 r. zostały określone w obwieszczeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 13 marca 2003 r.
Ustawa z 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (dalej zwana ustawą wypadkową), która weszła w życie 1 stycznia 2003 r., określa rodzaje świadczeń z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, tryb ich przyznawania oraz zasady różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, tzn. składki wypadkowej w zależności od stopnia zagrożenia zawodowego w danej branży. Ustawa ta swoim zasięgiem podmiotowym obejmuje ubezpieczonych, to jest osoby fizyczne podlegające ubezpieczeniu wypadkowemu, a także osoby, które przed 1 stycznia 1999 r. (czyli przed wejściem w życie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych) podlegały ubezpieczeniu społecznemu lub zaopatrzeniu emerytalnemu, z wyjątkiem osób podlegających ubezpieczeniu społecznemu rolników.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00