Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-12-06

Wypłata zaległych „trzynastek” a błąd podstawowy

Ewidencja wynagrodzeń: Jeżeli informację o obowiązku wypłaty zaległych „trzynastek” otrzymano po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za 2002 r., to koszty z nimi związane należy zaksięgować w księgach roku 2003. W przypadku stwierdzenia, że kwota ta nie ma istotnego wpływu na sprawozdanie finansowe za 2002 r., należy ją zaksięgować jako bieżący koszt wynagrodzeń, na kontach zespołu 4 i/lub 5.
W wyniku kontroli przeprowadzonej w czerwcu 2003 r. przez przedstawiciela Państwowej Inspekcji Pracy został nałożony na spółkę z o.o. obowiązek wypłaty pracownikom zaległych „trzynastek” za 2002 r. Ponieważ jest to koszt dotyczący lat ubiegłych, czy wypłata powinna zostać zaksięgowana w ciężar kosztów rodzajowych, czy też pozostałych kosztów operacyjnych? Czy wypłata ta będzie mogła być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00