comment
Porada
Data publikacji: 2003-12-06
Wypłata zaległych „trzynastek” a błąd podstawowy
Ewidencja wynagrodzeń: Jeżeli informację o obowiązku wypłaty zaległych „trzynastek” otrzymano po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za 2002 r., to koszty z nimi związane należy zaksięgować w księgach roku 2003. W przypadku stwierdzenia, że kwota ta nie ma istotnego wpływu na sprawozdanie finansowe za 2002 r., należy ją zaksięgować jako bieżący koszt wynagrodzeń, na kontach zespołu 4 i/lub 5.
W wyniku kontroli przeprowadzonej w czerwcu 2003 r. przez przedstawiciela Państwowej Inspekcji Pracy został nałożony na spółkę z o.o. obowiązek wypłaty pracownikom zaległych „trzynastek” za 2002 r. Ponieważ jest to koszt dotyczący lat ubiegłych, czy wypłata powinna zostać zaksięgowana w ciężar kosztów rodzajowych, czy też pozostałych kosztów operacyjnych? Czy wypłata ta będzie mogła być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów?
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie