Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2002-03-02

Praca w niedziele i święta

Ostatnio w firmie, w której pracuję, zarządzono pracę w niedziele i święta. Czy pracodawca jest do tego uprawniony? Czy mogę odmówić świadczenia pracy w niedzielę lub święto? Jakie uprawnienia przysługują mi w przypadku konieczności pracy w te dni?

godnie z art. 138 Kodeksu pracy niedziele oraz święta określone w ustawie o dniach wolnych od pracy są dniami wolnymi od pracy. Za pracę w niedzielę oraz święto uważa się pracę wykonywaną pomiędzy godziną 6.00 w tym dniu a godziną 6.00 następnego dnia, chyba że u danego pracodawcy została ustalona inna godzina. Pracodawca może np. uznać, że niedziela rozpoczyna się z upływem godziny 24 w sobotę - w takim przypadku niedziela „pracownicza” pokrywałaby się z niedzielą kalendarzową.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00