Artykuł
Ewidencja księgowa przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy
Ewidencja księgowa przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy
Przypadki przekazania towarów na cele reprezentacji lub reklamy są w gospodarce rynkowej szeroko rozpowszechnione. Operacje gospodarcze tego rodzaju pociągają za sobą skutki w sferze podatkowej i wymagają odpowiedniego ujęcia ich w ewidencji księgowej.
Towary są rzeczowymi składnikami majątku obrotowego nabytymi z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży, bez poddania ich procesom produkcyjnym. Za towary uważa się:
1) przedmioty nabywane przez jednostkę prowadzącą działalność handlową od producentów krajowych lub z importu z przeznaczeniem do ich odsprzedaży,
2) wyroby wytworzone przez daną jednostkę i przekazane do sprzedaży we własnych placówkach handlowych,
3) nabyte artykuły spożywcze znajdujące się w zakładach gastronomicznych, przeznaczone do przetworzenia na posiłki oraz do odsprzedaży (bez ich uprzedniego przetworzenia),
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right