Porada
Jak zaklasyfikować i wycenić wyposażenie budynku po zakończeniu jego budowy
PROBLEM
Spółka w ubiegłym roku zakończyła budowę i przyjęła do użytku budynek biurowy. Zadanie było realizowane kompleksowo przez wykonawcę. Według specyfikacji dołączonej do faktury za wybudowanie biurowca wynagrodzenie należne wykonawcy obejmowało roboty budowlane, instalacje elektryczne, instalacje sanitarne oraz wyposażenie (bez wyszczególniania poszczególnych elementów wyposażenia). Na wyposażenie złożyły się między innymi meble, z czego część została wbudowana, a część wolnostojąca. Spółka nie była w stanie wycenić poszczególnych elementów wyposażenia i o całą wartość podniosła wartość budynku biurowego przed oddaniem do użytku. Czy takie postępowanie jest prawidłowe? Czy może należało wyposażenie(komplet) zaklasyfikować jako odrębny środek trwały?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right