Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-07-09

Jak zaklasyfikować i wycenić wyposażenie budynku po zakończeniu jego budowy

PROBLEM

Spółka w ubiegłym roku zakończyła budowę i przyjęła do użytku budynek biurowy. Zadanie było realizowane kompleksowo przez wykonawcę. Według specyfikacji dołączonej do faktury za wybudowanie biurowca wynagrodzenie należne wykonawcy obejmowało roboty budowlane, instalacje elektryczne, instalacje sanitarne oraz wyposażenie (bez wyszczególniania poszczególnych elementów wyposażenia). Na wyposażenie złożyły się między innymi meble, z czego część została wbudowana, a część wolnostojąca. Spółka nie była w stanie wycenić poszczególnych elementów wyposażenia i o całą wartość podniosła wartość budynku biurowego przed oddaniem do użytku. Czy takie postępowanie jest prawidłowe? Czy może należało wyposażenie(komplet) zaklasyfikować jako odrębny środek trwały?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00