Artykuł
Zagrożenia w pracy biurowej
Praca w biurze nie jest ani lekka, ani zdrowa, jak to się powszechnie wydaje. Może doprowadzić do wielu schorzeń, nadmiernego przeciążenia organizmu, osłabienia sprawności intelektualnej. Dlatego tak ważna jest dbałość o to, aby sprzęty biurowe odpowiadały zasadom ergonomii, a normy dotyczące oświetlenia czy pracy przy komputerze były przestrzegane. Bezpieczne i higieniczne warunki pracy powinien zapewnić pracodawca.
Zagrożenia i ryzyko zawodowe są różne w zależności od charakteru pracy biurowej. Praca w instytucjach z bezpośrednim kontaktem z interesantami jest bardziej męcząca, bo występuje więcej stresów i wymuszone przez interesantów tempo pracy. Są też prace biurowe o spokojnym charakterze, samodzielne, bez kontaktu z interesantami i tam narażenie na utratę zdrowia jest mniejsze.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right