Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-02-15

RELACJA Z DYŻURU EKSPERTA

19 stycznia 2005 r. w „Poradniku Gazety Prawnej” odbył się dyżur eksperta z zakresu VAT. Na Państwa pytania odpowiadał Paweł Jabłonowski z departamentu podatkowego Kancelarii Prawnej CHAŁAS I WSPÓLNICY.
PYTANIE:
Firma produkująca obuwie (spółka jawna) zamieszcza informację o swoich produktach w branżowej gazetce. Wątpliwości dotyczyły charakteru reklamy tam umieszczonej, tzn. czy jest ona limitowana czy nie w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
WYJAŚNIENIE:
Firma może odliczyć podatek naliczony, jaki poniosła na nabycie umieszczenia swojego anonsu w gazetce branżowej, jeśli taki wydatek stanowi koszt uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ustawa o PIT wyłącza z kosztów mogących stanowić koszt uzyskania przychodu wydatki na cele reprezentacji i reklamy w kwocie przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00