Porada
Fundusz remontowy
FUNDUSZ REMONTOWY
PYTANIE
Dotychczas odliczałam w ramach ulgi remontowej wpłaty na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej, której jestem członkiem, dokumentując ich wysokość dowodem wpłat na rzecz wspólnoty i kopią planu budżetowego, w którym wyszczególniona była wysokość wpłat z poszczególnych tytułów. Stosowałam się przy tym do pisma Ministerstwa Finansów z 1998 r., które moim zdaniem na takie dokumentowanie odliczenia pozwalały. W tym roku wezwana zostałam do przedstawienia dokumentów potwierdzających kwoty wykazane do odliczenia w zeznaniu rocznym. W toku kontroli urzędniczka zakwestionowała prawo do odliczenia wydatków na rzecz wspólnoty, twierdząc, że powinnam się legitymować odrębnym dowodem wpłaty na rzecz funduszu remontowego. Powołała się przy tym na jakieś pismo Ministerstwa z tego roku. Chciałabym zatem wiedzieć, które z tych pism jest prawidłowe i czy obecnie możliwe jest odliczenie wpłat na fundusz remontowy wspólnot mieszkaniowych na podstawie zaświadczenia wystawionego przez zarząd wspólnoty, któremu towarzyszyłyby kopie odpowiedniej uchwały wspólnoty i jej budżet? Anna B. z Lęborka.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right