Artykuł
Ulgi podatkowe w zeznaniu za rok 2000
Zasady dokumentowania wydatków
Odliczenia od dochodu
Wysokość wydatków podlegających odliczeniu ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie, z tym że odliczenie wydatków na budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego z lokalami na wynajem z wyjątkiem wydatków na zakup działki może być dokonane wyłącznie wtedy, gdy wydatki te zostały udokumentowane fakturami wystawionymi wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług nie korzystającego ze zwolnienia od tego podatku albo dowodem odprawy celnej. Formuła dokumenty stwierdzające ich poniesienie oznacza jakiekolwiek dokumenty. Oznacza to jednak, że dokumentów tych nie mogą zastąpić np. zeznania świadków czy ustne wyjaśnienia podatnika (por. wyrok NSA z 31 marca 1998 r., III SA 1380/96, nie publikowany). Ustawa wymaga udokumentowania w podanym wyżej rozumieniu wydatków z tytułu:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right