Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2001-01-16

Ulgi podatkowe w zeznaniu za rok 2000

Zasady dokumentowania wydatków

Odliczenia od dochodu

Wysokość wydatków podlegających odliczeniu ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie, z tym że odliczenie wydatków na budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego z lokalami na wynajem – z wyjątkiem wydatków na zakup działki – może być dokonane wyłącznie wtedy, gdy wydatki te zostały udokumentowane fakturami wystawionymi wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług nie korzystającego ze zwolnienia od tego podatku albo dowodem odprawy celnej. Formuła „dokumenty stwierdzające ich poniesienie” oznacza jakiekolwiek dokumenty. Oznacza to jednak, że dokumentów tych nie mogą zastąpić np. zeznania świadków czy ustne wyjaśnienia podatnika (por. wyrok NSA z 31 marca 1998 r., III SA 1380/96, nie publikowany). Ustawa wymaga udokumentowania w podanym wyżej rozumieniu wydatków z tytułu:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00