Czy e-wizerunek pracodawcy podlega ochronie?
Jesteśmy poważną firmą doradczą. Wielu naszych pracowników ma prywatne profile na portalach społecznościowych. Zależy nam, aby prezentowali się oni profesjonalnie. Jak więc zapobiec temu, by prywatne z zamierzenia wpisy i wypowiedzi pracownika nie szkodziły wizerunkowi firmy? Czy pracodawca ma prawo monitorować aktywność internetową swojego personelu?
PROBLEM
ROZWIĄZANIE
Obecnie prawie wszyscy pracownicy korzystają w jakimś zakresie z internetu. Najpopularniejsze formy aktywności w sieci to m.in.:
● posiadanie profili na portalach społecznościowych,
● zamieszczanie informacji i opinii na różnych portalach tematycznych,
● prowadzenie własnej strony www,
● prowadzenie bloga/mikrobloga,
● uczestnictwo w branżowych/tematycznych grupach dyskusyjnych,
● wypowiedzi dla mediów lub portali internetowych.
W tych przypadkach pracownik występuje oficjalnie pod swoim nazwiskiem. Oprócz tego jednak każdy może zamieszczać bezimienne opinie lub uczestniczyć w forach dyskusyjnych, co niezaprzeczalnie sprzyja anonimowej krytyce, także tej skierowanej w pracodawców.