Porada
Bezpieczeństwo danych osobowych pracowników pod nadzorem Państwowej Inspekcji Pracy
Informacje pod kontrolą
Każdy pracodawca jako administrator danych osobowych swoich pracowników ma kilka obowiązków do spełnienia, które w szczególności dotyczą właściwej ochrony przetwarzanych informacji. Teraz ich prawidłowemu zabezpieczaniu przyjrzy się Państwowa Inspekcja Pracy.
Pod pojęciem przetwarzania danych osobowych kryje się wiele operacji. Należą do nich: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie treści o osobie, zwłaszcza jeśli wykonuje się je w systemach informatycznych. Administrator, czyli w tym przypadku pracodawca, zobowiązany jest zapewnić kontrolę nad tym, jakie dane osobowe, kiedy i przez kogo zostały wprowadzone do zbioru oraz komu są przekazywane. W szczególności powinien chronić je przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także przed zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Istnieją również informacje, w których posiadaniu nigdy nie powinien się znaleźć.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right