Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-05-25

Bezpieczeństwo danych osobowych pracowników pod nadzorem Państwowej Inspekcji Pracy

Informacje pod kontrolą

Każdy pracodawca jako administrator danych osobowych swoich pracowników ma kilka obowiązków do spełnienia, które w szczególności dotyczą właściwej ochrony przetwarzanych informacji. Teraz ich prawidłowemu zabezpieczaniu przyjrzy się Państwowa Inspekcja Pracy.

Pod pojęciem przetwarzania danych osobowych kryje się wiele operacji. Należą do nich: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie treści o osobie, zwłaszcza jeśli wykonuje się je w systemach informatycznych. Administrator, czyli w tym przypadku pracodawca, zobowiązany jest zapewnić kontrolę nad tym, jakie dane osobowe, kiedy i przez kogo zostały wprowadzone do zbioru oraz komu są przekazywane. W szczególności powinien chronić je przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także przed zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Istnieją również informacje, w których posiadaniu nigdy nie powinien się znaleźć.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00