Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-02-22

Odpowiedzialność porządkowa pracowników (2)

Pracodawca, w przypadku niedopełnienia przez pracownika podstawowych obowiązków związanych z czasem i sposobem pracy, a także z przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych i bhp może zastosować wobec niego kary porządkowe. Zatrudniona osoba powinna też należycie wykonywać polecenia swoich szefów. Kto ma prawo oceniać zasadność tych decyzji? W jakich sytuacjach podwładny może odmówić realizacji zadania wyznaczonego przez przełożonego?

Władysław Patulski

Autor jest doktorem prawa; jest sędzią Sądu Najwyższego w stanie spoczynku.

Kontakt: personel@infor.pl

Nakazy i zakazy stanowiące przekroczenia pracownicze - wymienione w art. 108 k.p. - korespondują z podobnymi obowiązkami pracowników zamieszczonymi w art. 100 tej regulacji.

Katalog obowiązków

Pracownik powinien wykonywać pracę sumiennie i starannie, a w szczególności przestrzegać:

a) ustalonego w zakładzie porządku,

b) obowiązującego regulaminu pracy,

c) przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

d) przepisów przeciwpożarowych,

e) określonego w firmie czasu pracy,

f) tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,

g) tajemnicy państwowej lub służbowej (zgodnie z przepisami ustawy z 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00