Artykuł
Zarządzanie delegowaniem pracowników (2)
Forma zatrudnienia oddelegowanego pracownika w innych krajach decyduje w dużej mierze o sposobie jego rozliczeń podatkowych. Jakie obowiązki wobec organów skarbowych ma osoba, która podpisała umowę o pracę z zagranicznym podmiotem? W jakim stopniu nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wpłynie na sytuację podatkową Polaków pracujących za granicą?
Ewelina Bąk
Autorka jest starszym konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: ewelina.bak@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest dyrektorem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers; specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatków i ubezpieczeń społecznych w międzynarodowych transferach pracowników.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
Generalnie, pracownik może wykonywać obowiązki za granicą na podstawie polskiej umowy o pracę, zagranicznej umowy o pracę, jednocześnie polskiej i zagranicznej umowy o pracę.
Zagraniczna umowa o pracę
Ta forma zatrudnienia polega na tym, że pracownik oddelegowany za granicę zawiera umowę o pracę z zagranicznym podmiotem. Jednocześnie zostanie rozwiązana polska umowa o pracę lub pracownikowi zostanie udzielony bezpłatny urlop.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right