Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-01

Zarządzanie delegowaniem pracowników (2)

Forma zatrudnienia oddelegowanego pracownika w innych krajach decyduje w dużej mierze o sposobie jego rozliczeń podatkowych. Jakie obowiązki wobec organów skarbowych ma osoba, która podpisała umowę o pracę z zagranicznym podmiotem? W jakim stopniu nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wpłynie na sytuację podatkową Polaków pracujących za granicą?

Ewelina Bąk

Autorka jest starszym konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers.

Kontakt: ewelina.bak@pl.pwc.com

Katarzyna Serwińska

Autorka jest dyrektorem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers; specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatków i ubezpieczeń społecznych w międzynarodowych transferach pracowników.

Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com

Generalnie, pracownik może wykonywać obowiązki za granicą na podstawie polskiej umowy o pracę, zagranicznej umowy o pracę, jednocześnie polskiej i zagranicznej umowy o pracę.

Zagraniczna umowa o pracę

Ta forma zatrudnienia polega na tym, że pracownik oddelegowany za granicę zawiera umowę o pracę z zagranicznym podmiotem. Jednocześnie zostanie rozwiązana polska umowa o pracę lub pracownikowi zostanie udzielony bezpłatny urlop.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00