Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-01

Delegowanie pracownika za granicę (4)

W zależności od formy wykonywania pracy przez Polaków za granicą, mogą oni podlegać obowiązkowym lub dobrowolnym ubezpieczeniom społecznym w naszym kraju lub w ogóle nie będą stosowane wobec nich regulacje polskiego systemu ubezpieczeniowego. Jakie obowiązki dotyczące ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego mają wysyłany pracownik, jego polski pracodawca oraz podmiot zagraniczny? W jakich sytuacjach Polacy pracujący za granicą mogą dobrowolnie ubezpieczać się w Polsce?

Łukasz Strzelec
Autor jest konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: lukasz.strzelec@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest starszym menedżerem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu podatkowego PricewaterhouseCoopers.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
Zgodnie z polskimi przepisami, obowiązkiem ubezpieczenia społecznego w Polsce objęci są co do zasady wszyscy nasi obywatele, z tytułu np. umowy o pracę, umowy zlecenia, prowadzenia własnej działalności gospodarczej, w tym pracownicy zatrudnieni przez polskie podmioty za granicą. W tym drugim przypadku obowiązek ubezpieczeń może być wyłączony na mocy umowy międzynarodowej, której Polska jest stroną lub też na podstawie wewnętrznego prawa Unii Europejskiej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00