Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-02-22

Które dni są wolne dla pracowników w weekendowej organizacji czasu pracy?

Jestem kierownikiem w firmie spedycyjnej. Zamierzam wprowadzić w niej system weekendowego czasu pracy. Kto może pracować w takim systemie i jak wówczas ustalać dni wolne dla ludzi zatrudnionych w moim przedsiębiorstwie?

Problem
Odpowiedź eksperta
Weekendowy system organizacji czasu pracy został wprowadzony do polskiego prawa pracy ustawą z 14 listopada 2003 roku nowelizującą Kodeks pracy. Jak wynika z treści artykułu 144 tego Kodeksu, na pisemny wniosek pracownika może być do niego stosowany system czasu pracy, w którym praca jest świadczona wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta. Dopuszczalne jest przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie więcej niż do 12 godzin, w okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym jednego miesiąca. Istotą takiego rozkładu czasu pracy jest to, iż pracownik może wykonywać swoje zadania jedynie w dniach wskazanych enumeratywnie w przepisie, czyli w piątki, soboty, niedziele i święta. Pozostałe dni tygodnia są zatem dla niego dniami wolnymi.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00