Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-08-02

Różnice kursowe przy uznaniu reklamacji

Jesteśmy spółką z o.o. W ramach prowadzonej działalności handlowej bardzo często realizujemy zamówienia, za które zapłata jest wyrażona w euro, co z reguły powoduje powstawanie różnić kursowych, które uwzględniamy przy ostatecznym rozliczeniu transakcji. Ostatnio jednak zaistniał dodatkowy problem, spowodowany uznaniem przez nas reklamacji kontrahenta i wystawieniem faktury korygującej VAT, określającej kwotę uznanej reklamacji, oczywiście w euro. Według jakiego kursu euro rozliczyć uznaną reklamację?
Podstawą do rozliczania z podatku dochodowego przychodu otrzymanego w ramach prowadzonej działalności przez spółkę z o.o. w walucie obcej jest art. 12 ust. 3 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), zgodnie z którym za przychody związane z działalnością gospodarczą osiągnięte w roku podatkowym uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00