Data publikacji: 03.07.2018
Nowe rozporządzenie do ustawy o doradztwie podatkowym
29 lipca 2002 r. weszły w życie trzy akty prawne wprowadzające istotne zmiany dla korporacji doradców podatkowych i kandydatów na doradców podatkowych.
UBEZPIECZENIE PODMIOTÓW WYKONUJĄCYCH DORADZTWO PODATKOWE
Na mocy rozporządzenia Ministra Finansów z 24 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 120, poz. 1023) modyfikacji uległy ogólne warunki obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego. Najistotniejszą zmianą jest wprowadzenie nowych zasad określania minimalnej sumy gwarancyjnej ubezpieczenia w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe. Do tej pory limit ten był zależny od przychodów uzyskiwanych z tytułu wykonywania czynności doradztwa. Obecnie minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia w odniesieniu do jednego zdarzenia jest jednakowa dla wszystkich podmiotów i wynosi równowartość 10 000 euro. Kwotę tę ustala się przy zastosowaniu kursu średniego walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy każdego roku.