comment
Porada
Data publikacji: 2002-03-16
Księgowanie wydatków poniesionych przed dokonaniem zgłoszenia rejestracyjnego
2 stycznia br. rozpocząłem działalność gospodarczą i założyłem księgę przychodów i rozchodów. Zgłoszenie rejestracyjne VAT-R złożyłem 1 lutego. Jednak do momentu złożenia zgłoszenia poniosłem szereg wydatków udokumentowanych fakturami. Czy wynikające z tych faktur zakupy mogę księgować w kwocie brutto, a wydatki poniesione po 1 lutego w kwocie netto?
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 43 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów podatku od towarów i usług, z tym że kosztem uzyskania przychodów jest naliczony podatek od towarów i usług:
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka