Porada
Sporządzenie remanentu likwidacyjnego przez ryczałtowców
Sporządzenie remanentu likwidacyjnego przez ryczałtowców
Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się z fiskusem w formie zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.
W tym roku zamierzam zlikwidować firmę. Proszę o udzielenie informacji dotyczących sporządzania remanentu likwidacyjnego.
Osoby fizyczne opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w przypadku likwidacji działalności gospodarczej mają obowiązek sporządzania remanentu likwidacyjnego.
Zgodnie z art. 20 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. Nr 144, poz. 930 ze zm.) taki spis z natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadków musi być sporządzony na dzień likwidacji działalności. W razie powiadomienia urzędu skarbowego o likwidacji działalności gospodarczej, podatnicy mają obowiązek sporządzić również spis rzeczowych składników majątku związanego z wykonywaną działalnością, nie będących środkami trwałymi, czyli wyposażenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right