Artykuł
Jakie cechy musi mieć know-how, aby było można je amortyzować podatkowo
W ramach reorganizacji grupy kapitałowej Y spółka z o.o. wydzieliła zorganizowaną część przedsiębiorstwa w postaci punktu sprzedaży detalicznej (PSD), a następnie sprzedała go powiązanej spółce X (sp. o.o.). Od dnia transakcji Spółka Y prowadzi sprzedaż tylko ze starego magazynu i tylko do klientów hurtowych. Transakcja sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa objęła wszystkie składniki majątkowe i niemajątkowe związane z działalnością PSD, w szczególności know-how (tajemnice przedsiębiorstwa). Obejmuje ono wypracowane przez sprzedawcę i stanowiące tajemnice jego przedsiębiorstwa informacje i doświadczenia w zakresie:
• wykazu klientów i zgromadzonych przez zbywcę informacji, m.in. o obrotach z tymi klientami, asortymencie towarów, stosowanych wobec tych klientów rabatach i opustach, terminach płatności;
• spisanych w formie instrukcji zasad obsługi klienta i załatwiania reklamacji, wypracowanych przez lata działalności zbywcy;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right