Artykuł
Jak sklasyfikować zakup telewizora dla urzędu gminy
W jakiej klasyfikacji ująć zakup telewizora do sali znajdującej się w budynku urzędu gminy, w której odbywają się także sesje rady? W sumie wydatek może wynieść 4–5 tys. zł. Proponuję dział 750, rozdział 75022 i paragraf 421? Czy to jest właściwe rozwiązanie?
Z kontekstu pytania wynika, że chodzi o sfinansowanie wydatku na wyposażenie pomieszczenia, które jest użyczane na potrzeby prowadzenia sesji rady gminy. W tym miejscu należy przypomnieć, że organ stanowiący gminy obraduje w specyficznym trybie, co ma podstawy normatywne w ustawie o samorządzie gminnym. W art. 20 tego aktu prawnego postanowiono, że rada gminy obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na kwartał. Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad z projektami uchwał. Rada może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów swojego ustawowego składu. Obrady rady gminy są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, a nagrania są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy oraz w inny zwyczajowo przyjęty sposób.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right