Artykuł
Służba cywilna: dłuższa praca, także w soboty
Od 17 listopada br. weszły w życie przepisy, które nakazują szefom urzędów obsługujących interesantów ustalić godziny ich otwarcia tak, aby przynajmniej w jednym dniu tygodnia były one dostępne od godz. 8 do 18. Ponadto będą one działały również w niektóre soboty
Mowa o zarządzeniu nr 525 prezesa Rady Ministrów z 26 października 2023 r. dotyczącego organizacji pracy w służbie cywilnej (MP z 2023 poz. 1189; dalej: zarządzenie). Określa ono sposób organizacji przez dyrektorów generalnych urzędów czasu pracy tych urzędów, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1691; ost.zm. Dz.U. z 2023 r. poz. 1598; dalej: u.s.c.) [ramka 1].
Ramka 1
Zarządzenie wprowadzające regulacje dotyczące organizacji czasu pracy pracowników zatrudnionych w korpusie służby cywilnej dotyczy pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych w:
1) Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
2) urzędach ministrów i przewodniczących komitetów wchodzących w skład Rady Ministrów oraz urzędach centralnych organów administracji rządowej;
3) urzędach wojewódzkich oraz innych urzędach stanowiących aparat pomocniczy terenowych organów administracji rządowej podległych ministrom lub centralnym organom administracji rządowej, z wyłączeniem terenowych organów wykonawczych ministra obrony narodowej;
4) Krajowej Informacji Skarbowej i izbach administracji skarbowej;
5) komendach, inspektoratach i innych jednostkach organizacyjnych stanowiących aparat pomocniczy kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży wojewódzkich oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, chyba że odrębne ustawy stanowią inaczej;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right